Τρίτη 19 Ιουλίου 2022

Λευκάδα: Ένοχος ο ιερέας από το Αγρίνιο - Τι είπε στην απολογία του και τι ανέφεραν οι μάρτυρες υποστήριξης [ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ]

 

Ρεπορτάζ: Άγγελος Χόρτης

Έπεσε η αυλαία τη Δευτέρα 18 Ιουλίου στη σοκαριστική δίκη του ιερέα από το Αγρίνιο που κατηγορείτο για ασέλγεια και βιασμούς σε βάρος ανηλίκων και κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας.

Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Λευκάδας τον κηρύσσει ένοχο για παραγωγή και κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας, βιασμούς ανηλίκων κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση.

Στην δεύτερη μαραθώνια ακροαματική διαδικασία που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 18 Ιουλίου διαβάστηκαν τα αναγνωστέα, κατέθεσαν μάρτυρες υποστήριξης του κατηγορουμένου ενώ απολογήθηκε και ο ίδιος ο κατηγορούμενος ιερέας.

Ξεκινώντας, η πλευρά του κατηγορουμένου υπέβαλλε αίτημα στο δικαστήριο να κληθεί να καταθέσει ως μάρτυρας η μητέρα των θυμάτων η οποία δεν εμφανίστηκε καθόλου στο δικαστήριο. Πρότεινε ωστόσο και έναν ακόμη μάρτυρα. Η πλευρά υποστήριξης της κατηγορίας τόνισε ότι δεν έχει πρόβλημα με αυτό, αλλά όπως είπε δεν είναι σε θέση να καταθέσει τίποτα: «Επιφυλάσσομαι κατά πόσο είναι νόμιμο από την πλευρά της υπεράσπισης, γιατί έχει ολοκληρωθεί η εξέταση των μαρτύρων και βρισκόμαστε στο στάδιο των αναγνωστέων. Να έρθει η μητέρα να πει τι;».

Ωστόσο, ένας εκ των δικηγόρων του κατηγορουμένου επιμένει: «Πώς γνωρίζει η άλλη πλευρά αν θα έρθει ή τι έχει να πει; Άρα δεν θέλουν να έρθει. Δεν έχουμε εξέλθει από τη διαδικασία εξέτασης των μαρτύρων, είμαστε προ της αναγνώσεων των εγγράφων. Πρέπει να βρεθεί απέναντι σας για να νιώσουμε ότι θα αποκαλυφθεί η αλήθεια». Η εισαγγελέας στη συνέχεια κρίνει ότι το δικαστήριο έχει ήδη σχηματίσει γνώμη και ότι η εξέταση της μητέρας ως μάρτυρα δεν είναι αναγκαία για την αλήθεια και ότι πρέπει να απορριφθεί. Τελικώς, το δικαστήριο κρίνει ότι δεν είναι απαραίτητη η εξέταση των δύο μαρτύρων, προτείνοντας την εναλλακτική να διαβαστούν οι καταθέσεις τους στα αναγνωστέα. Ο δικηγόρος υπεράσπισης διαφωνεί και προτείνει νέο μάρτυρα ο οποίος είναι παρών και θα καταθέσει αμέσως.

Τα αναγνωστέα και η επιστολή που εξόργισε την πλευρά του κατηγορουμένου

Κατά τη διάρκεια ανάγνωσης των εγγράφων η δικηγόρος υποστήριξης της κατηγορίας διαβάζει την επιστολή ενός θύματος προς τον Δεσπότη στην οποία εξηγεί όλο το κλίμα για το κοινόβιο, στο οποίο ο κατηγορούμενος φέρεται να ήταν αρχηγός. Γράφει αναλυτικά τι τους έλεγε. Αξιοσημείωτο της επιστολής είναι το σημείο που γράφει «Ο φόβος που μας προκαλούσε ήταν το όπλο του. [...] Το μόνο που θέλω είναι να κάνετε κάτι για να σταματήσει όλο αυτό. [...] Αυτό το παραθρησκευτικό κεφάλαιο πρέπει επιτέλους να κλείσει».

Η επιστολή αυτή εξόργισε τον συνήγορο υπεράσπισης του κατηγορουμένου, ο οποίος να υπογραμμιστεί ότι ορίστηκε πριν λίγες ημέρες και δεν ήταν στην πρώτη ακροαματική διαδικασία. Υποστήριξε ότι η επιστολή δεν φέρει υπογραφή ούτε δείχνει να την έλαβε κάποιος και ότι πρέπει να αρθεί. Η δικηγόρος υποστήριξης κατηγορίας τόνισε ότι «η επιστολή αυτή παραδόθηκε ιδιοχείρως λόγω του περιεχομένου της». Η εισαγγελέας προσθέτει «Όσα αναφέρονται στην επιστολή έχουν κατατεθεί  από τη μάρτυρα. Ο κ. Συνήγορος έχει οριστεί τώρα και δεν το ξέρει».

Η δικηγόρος υποστήριξης της κατηγορίας διάβασε στα αναγνωστέα και ένα μήνυμα ενός θύματος προς τη μητέρα της στο οποίο εξηγούσε όλη την κατάσταση. Η μητέρα φαίνεται να απάντησε στο μήνυμα: «Αν δεν ήταν αυτός εγώ θα ήμουν νεκρή. Ντροπή σου, ξεφτίλα με έκανες ως μάνα. Ξέφυγες από την αποστολή σου με αγόρι. [...] Λυπάμαι, παιδί μου. Βλέπω ότι το μίσος σε τυφλώνει. Στο μόνο που θα συμφωνήσω είναι ότι θα αναδειχθεί η αλήθεια».

Μετά τη διαδικασία της ανάγνωσης των εγγράφων το δικαστήριο προχωρά στην εξέταση του μάρτυρα που προτάθηκε από την πλευρά του κατηγορουμένου. Ο μάρτυρας αυτός είναι γαμπρός του κατηγορούμενου ιερέα.

«Από ό,τι μου είπε η σύντροφος μου η οικογένεια αυτή έχει μίσος και θεωρεί τον πεθερό μου υπαίτιο για τον χωρισμό των γονιών τους. [...] Τους ξέρω από αρκετά μικρή ηλικία. [...] Όταν συναντιόμασταν σπίτι τους, έβλεπα τη μητέρα τους να χειραγωγεί τον ιερέα και να του δίνει διαταγές. Δεν τον άφηνε ελεύθερο. Τα κορίτσια δεν σεβόντουσαν καθόλου τον ιερέα, παρά το γεγονός ότι είναι ιερέας», αναφέρει.

Σε ερώτηση του δικαστηρίου αν ο μάρτυρας παρατήρησε κάτι περίεργο ή ασυνήθιστο στον ιερέα απαντά: «Όχι. Έδινε συμβουλές, μιλούσε για αγάπη, ό,τι λέει ένας ιερέας». Αφού ρωτήθηκε σχετικά με την δουλειά των κοριτσιών, που όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενη δίκη πήγαν να δουλέψουν σεζόν ύστερα από ώθηση του ιερέα: «Η δουλειά των κοριτσιών ήταν πρωτοβουλία της μάνας τους».

Στη συνέχεια το δικαστήριο ρωτά τον μάρτυρα για ποιο λόγο θα μπορούσαν οι καταγγέλλουσες να στραφούν εναντίον του κατηγορουμένου. Ο πρόεδρος τον ρωτά αν το κίνητρο τους μπορεί να είναι οικονομικό. «Ναι, αυτό πιστεύω. Γιατί όχι; Ο πατέρας τους είναι οικονομικά ισχυρός», είπε ο μάρτυρας. «Έχετε απόδειξη για κάτι τέτοιο; Αυτό που λέτε είναι βαρύ και κάπου πρέπει να το στηρίζετε. Δηλαδή ο πατέρας των κοριτσιών θεώρησε τον ιερέα υπεύθυνο για τον χωρισμό;», είπε ο πρόεδρος.

Ο πρόεδρος τον ρωτά αν πιστεύει ότι ο πατέρας μπορεί να απείλησε τα κορίτσια. «Δεν ξέρω αν ο πατέρας τους τις απείλησε, αλλά σίγουρα έχει περιουσία και τις πήρε με το μέρος του», ανέφερε ο μάρτυρας.

Η δικηγόρος υποστήριξης κατηγορίας ρωτάει τον μάρτυρα σχετικά με τις τελετές επικοινωνίας και αν εκείνος γνωρίζει κάτι τέτοιο. «Για τελετές δεν γνωρίζω. Για επικοινωνίες ναι. Οι επικοινωνίες ήταν σαν συζητήσεις», υποστηρίζει.

Το δικαστήριο ρωτάει τον μάρτυρα αν ο κατηγορούμενος υποκρινόταν ότι καταλάμβαναν το σώμα του "γεροντάδες" και αν μιλούσε εκ μέρους τους. «Στην αρχή δεν το πίστευα. Άρχισα να το πιστεύω μετά από μια συζήτηση με τη θεία μου», είπε. «Πώς σας φάνηκαν όλα αυτά;» τον ρώτησε ο πρόεδρος με τον μάρτυρα να απαντά «Μου φάνηκαν τρελά».

Σχετικά με τις "συζητήσεις", ο μάρτυρας δίνει τις λεπτομέρειες ύστερα από ερωτήσεις του δικαστηρίου. «Οι συζητήσεις είχαν χαμηλό φωτισμό. Μιλούσε η θεία μου και ο άλλος γέροντας», είπε. «Μιλούσε με τον κατηγορούμενο ή ερχόταν και άλλα πρόσωπα;», ρώτησε ο πρόεδρος. «Ήταν σκοτεινά και δεν μπορούσα να δω», απαντά.

«Από μέσα μου σκεφτόμουν "τι κάνω εγώ εδώ πέρα;". Η θεία μου όμως μου έλεγε να βοηθήσω. Μου έπαιξε λίγο συναίσθημα», υπογραμμίζει ο μάρτυρας σε ερώτηση όσον αφορά το πώς πίστεψε όλα αυτά τα «τρελά» πράγματα.

«Δεν έγιναν βιασμοί. Του έστησαν παγίδα. Δεν είναι τέτοιος»

«Βλέπω ότι όλο αυτό είναι μια καλοστημένη παγίδα κατά του ιερέα από τον πατέρα των κοριτσιών», υποστήριξε ο μάρτυρας. «Έπαιζε τον ρόλο των "πατεράδων". Άρα ποιος του έστησε παγίδα για κάτι που συνέβαινε; Τα μηνύματα ποιος τα έστελνε;», τον ρώτησε ο πρόεδρος. «Δεν γνωρίζω», απαντά ο μάρτυρας. «Παρίστανε ότι ήταν κάποιος άλλος. Μόλις το ονομάσατε "τρελό"», συνεχίζει ο πρόεδρος.

«Ήρθα να καταθέσω για τις κατηγορίες. Βιασμοί δεν γινόταν. Μίλησα με τον πεθερό μου, δεν είναι τέτοιος. Αφελής είναι, τέτοιος όχι. [...] Σε αυτά τα "απατηλά'' είχε συμμετοχή μαζί όμως με αυτή τη γυναίκα. Δεν ήμουν μπροστά, δεν ξέρω τι του έλεγε. Αυτή πάντως ήταν η αρχηγός. Δεν μπορώ να το αποδείξω», καταλήγει ο μάρτυρας ύστερα από ερώτηση του προέδρου αν έχει αποδείξεις ότι αυτή η γυναίκα όντως κινούσε τα νήματα και για όσα υποστηρίζει.

Με αφορμή μια ερώτηση της υπεράσπισης του κατηγορουμένου ο μάρτυρας αιτιολογεί γιατί αποφάσισε να απομακρυνθεί από αυτό το σπίτι. «Εμένα δεν μου άρεσε η ζωή που έκαναν. Ξεσαλώνανε, ντυνόντουσαν προκλητικά... Απολάμβαναν τα πάντα. Εμένα αυτό δεν μου άρεσε. [...] Έκαναν "έξαλλη" ζωή από τα 15 τους. Δεν μου άρεσε γενικότερα ότι είχαν ολοκληρωμένες σχέσεις με αγόρια. Η μία από αυτές είχε ολοκληρωμένη σχέση πριν τα 18 της», ανέφερε. Τα όσα είπε ο μάρτυρας προκάλεσαν την απορία στο δικαστήριο γιατί τον ενόχλησαν αυτά που ανέφερε και όχι το γεγονός ότι αναπτύχθηκε ένα ψευτοθρησκευτικό περιβάλλον. «Δεν σας έκανε εντύπωση το ψευτοθρησκευτικό περιβάλλον και σας έκανε εντύπωση ότι ήταν προκλητικές;», ρώτησε ο πρόεδρος φανερά προβληματισμένος.

Ο επόμενος μάρτυρας που κατέθεσε στο δικαστήριο ήταν ο αδερφός του κατηγορουμένου. 

«Ο αδερφός μου είχε εικόνα που δεν ταίριαζε σε ιερέα, ναι. Το δικαιολογούσα γιατί είχε έρθει από την Αθήνα και οι ιερείς έχουν άλλες ελευθερίες εκεί. [...] Έζησα δέκα χρόνια στην Αθήνα και ξέρω ιερείς με κομμένα γένια. [...] Οι ιερείς είναι άνθρωποι και έχουν επιθυμίες, αυτές προσαρμόζονται στην ιδιότητα». [...] Από όσο γνωρίζω, ο αδερφός μου δεν εξομολογούσε. Δεν ξέρω όμως την έννοια του παρανόμου στο ότι φορούσε σταυρό, κι εγώ φοράω σταυρό. Πρέπει να έχουν ευχή για να φορούν σταυρό πρωτοπρεσβυτέρου εντός εκκλησίας, εκτός αυτής δεν υπάρχει κανόνας», είπε μεταξύ άλλων, ενώ η τελευταία πρόταση αμφισβητήθηκε από το δικαστήριο.

«Δεν ξέρω για ποιο λόγο τον φορούσε», συμπληρώνει ο μάρτυρας.

«Πιστεύω ότι οι κατηγορίες δεν έχουν υπόσταση. Τις χειραγώγησε ο πατέρας»

«Υπήρχε ένα "αγκάθι" που ήταν οι σχέσεις με την οικογένεια του πατέρα των κοριτσιών. Βλέπαμε καταστάσεις σαν διένεξη μεταξύ των δύο οικογενειών. [...] Ο πατέρας ερχόταν σπάνια σπίτι. [...] Στις σχέσεις με τα κορίτσια δεν κατάλαβα να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μάλιστα, σε μια κηδεία που τις είδα πριν δύο χρόνια, δεν παρατήρησα στα πρόσωπα τους να τις απασχολεί κάτι. [...] Κατά τη δική μου γνώμη δεν έχουν υπόσταση οι κατηγορίες. Έγινε πλύση εγκεφάλου στα κορίτσια μέσα σε αυτό το αρρωστημένο κλίμα. [...] Τα παιδιά ήταν με τη μητέρα, πήγαν με τον πατέρα. [...] Όταν κάποιος ζητά εκδίκηση για δέκα χρόνια...», αναφέρει ο μάρτυρας.

Σε ερώτηση του δικαστηρίου για ποιο λόγο οι καταγγέλλουσες να στραφούν εναντίον του ιερέα, ο μάρτυρας απαντά: «Πιστεύω ότι κι αυτές είναι θύματα. Ό,τι και να κάνει ο πατέρας, το παιδί θέλει να δει ενωμένους τους γονείς. [...] Ελπίζω ο κατηγορούμενος να δώσει πειστικές απαντήσεις για το υλικό, δεν το γνωρίζω».

«Τα θύματα "ξεγυμνώθηκαν". Τι θα κέρδιζαν από αυτό;(αν ήταν στημένο)»

Το γεγονός ότι ο μάρτυρας υποστήριξε ότι οι καταγγέλλουσες δεν βιάστηκαν και ότι κατήγγειλαν τον αδερφό του για άλλο λόγο, έκανε την δικηγόρο υποστήριξης κατηγορίας να του υποβάλλει το εξής ερώτημα: «Έχετε καταλάβει ότι τα θύματα "ξεγυμνώθηκαν" και τις δείχνουν με το δάχτυλο; Τι θα κέρδιζαν; Η κοινωνία δείχνει με το δάχτυλο και αυτές, όχι μόνο τον θύτη».

Σε ερώτηση από την πλευρά της υπεράσπισης του κατηγορουμένου πώς εξηγεί το γεγονός που η μητέρα δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο, ο μάρτυρας απαντά «Από φόβο δεν ήρθε. Φοβάται τη μεγάλη επιρροή που έχει ο άντρας της. Μου το είπε πριν τέσσερις ημέρες», υποστήριξε ο μάρτυρας. «Φοβάται την οικονομική του κατάσταση, ή έχει κι άλλες δυνάμεις;» ρωτά ο πρόεδρος. «Δεν προσδιόρισε τον φόβο», απαντά ο μάρτυς.

Η επόμενη μάρτυρας που κατέθεσε ήταν η συμπεθέρα του κατηγορουμένου.

«Αν ήταν αλήθεια αυτά που τον κατηγορούν θα είχε βιάσει και την κόρη μου. [...] Ξέρω για τις "επικοινωνίες", μας έλεγε ότι κάποιοι κουβαλούσαν κάποια δαιμόνια. Εγώ ήμουν για την οικογένεια μου, δεν ξέραμε καν. [...] Στην "επικοινωνία" έκανε ότι ήταν ένας χαμένος αδερφός. Πόσο βόδια ήμασταν όλοι, συγγνώμη!», αναφέρει μεταξύ άλλων.

Το δικαστήριο τη ρώτησε γιατί δεν μιλούσε για όλα αυτά τα "περίεργα" που άκουγε με την μάρτυρα να απαντά: «Κι εσάς αν σας πότιζαν και σας τάιζαν, δεν θα μιλούσατε».

«Είχαμε μια ήσυχη ζωή και μας την κατέστρεψε η κουνιάδα μου. Ο κατηγορούμενος ήταν θύμα σαν εμάς. Στο άλλο που τον κατηγορούν έπρεπε να είναι η κυρία εκεί, όχι αυτός. Αυτή τον έβαζε. [...] Έχω στερηθεί τα πάντα για αυτή τη γυναίκα...», αναφέρει ενώ κλαίει και χτυπάει το χέρι της πάνω στο ξύλο δίπλα από το Ευαγγέλιο.

«Μόλις έγιναν όλα αυτά, δεν ήμουν όπως πριν. Μπέρδεψε την κρίση μας με μαγεία. Έτσι τα κατάφερε με όλους. Κάτι έκανε για να είμαστε τόσο υπνωτισμένοι», είπε η μάρτυρας.

«Δεν έβαλε ποτέ χέρι στα κορίτσια. Αν ήταν, θα έβαζε και σε εμένα και στην κόρη μου»

«Ποτέ δεν έβαλε χέρι στα κορίτσια. Θα έβαζε και σ' εμένα και στο παιδί μου αν ήταν. Θα άφηνα ποτέ να συμβεί αυτό στο παιδί μου; Αυτή διέταζε τον ιερέα. [...] Ο πνευματικός μου μού είπε ότι θυμάται τον κατηγορούμενο πολύ αθώο όταν ήταν παιδί», περιγράφει η μάρτυρας.

Σε ερώτηση της υπεράσπισης, η μάρτυρας ανέφερε ότι τον Μάιο του 2013, που όπως κατήγγειλε μια μάρτυρας εκείνη την περίοδο βιάστηκε από τον κατηγορούμενο, ο ιερέας ήταν στον Πλάτανο μαζί τους. «Το '13 ήταν Πάσχα και για αυτό πήγαμε στον Πλάτανο και ψήσαμε. Ήταν μαζί ο πατήρ μαζί με την οικογένεια του και κάποια από τα φερόμενα ως θύματα. [...] Ήμασταν μέχρι αργά το βράδυ και μετά γυρίσαμε σπίτια μας. [...] Με την γυναίκα αυτή δεν μιλάμε από τότε που συνέλαβαν τον πατέρα (ιερέα). [...] Μου είπε "εμένα μην με ανακατέψετε πουθενά, κάντε ό,τι θέλετε". Μου έκανε εντύπωση. Αφού ήταν κι αυτή εκεί μαζί μας, τι να ανακατέψουμε;», είπε η μάρτυρας μεταξύ άλλων.

Ο τελευταίος μάρτυρας που κατέθεσε ήταν ένας ακόμη συγγενής, συγκεκριμένα ήταν αδερφός της μητέρας κάποιων θυμάτων.

«Εγώ δεν τα πιστεύω αυτά που καταγγέλλουν, αλλά δεν ήμουν και μπροστά. [...] Κατάλαβα ότι είναι απάτη μόλις μπήκε ο ιερέας στη φυλακή. [...] Στις "επικοινωνίες" υποδυόταν κάποιον γέροντα. Έπεσα κι εγώ θύμα εξαπάτησης. [...] Δεν πιστεύω ότι ο ιερέας βίασε την ανιψιά μου. Ζούσαν μια χαρά τόσα χρόνια και τώρα γίνεται αυτό. Δεν μου κολλάει, άποψη μου είναι. [...] Όταν πήγαινα στο σπίτι, μια χαρά τους έβλεπα. Πήγαινα τακτικά», είπε ο μάρτυρας.

Η απολογία του κατηγορουμένου

«Δεν είμαι πνευματικός. Το να κουβεντιάσεις με κάποιον και να τον συμβουλέψεις, ναι. Αλλά δεν είχα άδεια εξομολόγου. Το ότι έκανα εξομολογήσεις είναι ψέματα. [...] Για τα χρόνια που οι μηνύτριες με καταγγέλλουν πήγαιναν κατασκήνωση και είχαν εκεί εξομολόγο. [...] Έδινα μόνο συμβουλές. Ούτε φορούσα το πετραχήλι, ούτε έδινα ευχή. Επίσης, δεν γονάτιζαν ποτέ, καθόντουσαν», υποστηρίζει σχετικά με τις εξομολογήσεις ενώ προσθέτει και υπογραμμίζει: «Μπροστά σε αυτά ήταν μπροστά και οι μητέρες των κοριτσιών, μάρτυς μου ο Θεός».

«Όλα αυτά που με καταγγέλλουν είναι ψευδέστατα, όλα κατά φαντασίαν των κοριτσιών», είπε.

«Τα φαντάστηκαν όλα. Όταν φαντάζεσαι κάτι, μετά πας στο ψέμα»

Ο πρόεδρος τον ρωτά αν πιστεύει ότι όντως τα φαντάστηκαν ή αν απλά είπαν ψέματα. «Μπορεί και να το φαντάστηκαν και μετά να είπαν ψέματα. Μετά τη φαντασία, έρχεται το ψέμα. Όταν φαντάζεσαι κάτι, πας στο ψέμα, αυτό ξέρω εγώ», είπε ο κατηγορούμενος.

Ο πρόεδρος ρωτά τον κατηγορούμενο για ποιον λόγο φορούσε τον σταυρό του πρωτοπρεσβυτέρου ενώ δεν ήταν πρωτοπρεσβύτερος. «Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων με τίμησε με αυτόν τον σταυρό επειδή είχα τον γιο μου εκεί», υποστήριξε με τον πρόεδρο να τον ρωτά: «Έχετε κάποιο έγγραφό για αυτό;».  «Δεν έχω έγγραφο, κύριε Πρόεδρε. [...] Από υπακοή τον φόρεσα. Ο σταυρός γράφει πίσω την τιμή», ισχυρίζεται.

Το δικαστήριο ρωτά τον κατηγορούμενο αν γνώριζε ο τοπικός επίσκοπος ότι είχε στην κατοχή του έναν τέτοιον σταυρό. Τον ρωτά επίσης για το σχήμα. «Ο τοπικός επίσκοπος δεν γνώριζε για τον σταυρό. [...] Έπρεπε να του το πω, αλλά δεν του το είπα. [...] Σχετικά με το Ρωσικό σχήμα, το αγόρασα από Ρωσικό εκκλησιαστικό κατάστημα για το σπίτι μου. Το πήρα έναντι 500 ευρώ», υποστηρίζει.

«Το σχήμα και τον σταυρό ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να τα φορέσετε;», ρώτησε επανειλημμένα ο πρόεδρος. «Αν είναι να με δικάσετε επειδή φόρεσα το σχήμα, δικάστε με. Το φόρεσα, τι να κάνω τώρα;», είπε ο κατηγορούμενος ενώ αιτιολογεί: «Το φόρεσα επειδή μου άρεσε». «Δηλαδή ό,τι μας αρέσει πηγαίνουμε και το φοράμε;», του είπε ο πρόεδρος.

Ο πρόεδρος ρωτά τον κατηγορούμενο σχετικά με τις καταθέσεις σύμφωνα με τις οποίες κυκλοφορούσε με μηχανή κυβισμού, χωρίς ράσο. «Όντως επάρθη μια μηχανή κατ' απαίτηση της γυναίκας αυτής για να την πηγαίνω βόλτα με τα παιδιά της. [...] Μια φορά πήγα χωρίς ράσο. Ζητώ συγγνώμη πρώτα από τον Θεό», είπε. Για την κατάθεση ότι έβγαλε ανήλικη εκτός πόλεως με την μηχανή αυτή υποστηρίζει: «Την πήγα στην Πάτρα αλλά όχι μόνη της. Ακολουθούσε η μητέρα με τα υπόλοιπα παιδιά».

Ο κατηγορούμενος ρωτήθηκε για το εάν αληθεύει η κατάθεση μάρτυρα σύμφωνα με την οποία ο ιερέας νοίκιαζε καταλύματα με άλλο όνομα. «Πού νοίκιαζα; Αυτό το έμαθα από τη δικογραφία. Αν το έκανα κάπου, να έρθει μάρτυρας», είπε.

Σχετικά με τις "επικοινωνίες" και τους "κωδικούς"

«Το "κωδικό" κομμάτι! Θα εξηγήσω. Είναι ένα κατάλοιπο των έργων που έβλεπα ως έφηβος. [...] Επειδή δεν μπορούσα να καταλάβω, προερχόμουν από ιερατική οικογένεια, έγραφα σε χαρτί νούμερα και το όνομα μου κωδικοποιημένα. Χωρίς δόλο, χωρίς κάτι ύποπτο. Το έμαθε η γυναίκα αυτή και μου είπε "θα κάνουμε κάτι". Με είχε σκυλάκι, έσκυβα το κεφάλι μου. Για χάρη της αμάρτησα σε πολλά και η κυρία αυτή το εκμεταλλεύτηκε. Έγραφα προτάσεις καθ' υπαγόρευση της. Αυτό το έκανε για να επιβληθεί στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Είπε να πω ότι προβλέπαμε το μέλλον», ισχυρίζεται ο κατηγορούμενος.

«Τώρα που είμαι στη φυλακή είμαι πραγματικά ελεύθερος. Γλύτωσα από αυτή τη γυναίκα»

«Πώς πειστήκατε;», τον ρωτά ο πρόεδρος. «Αχ, κύριε Πρόεδρε... Αν την γνωρίζατε... Εύχομαι σε κανένα σπίτι να μην συμβεί κάτι τέτοιο όπως στο δικό μου. [...] Εγώ τώρα είμαι ελεύθερος, γιατί έφυγε αυτή η σαπίλα για γυναίκα και η οικογένεια της από το σπίτι μου. Βιασμοί δεν υπήρξαν. Είμαι ευγνώμων που με κατήγγειλαν γιατί έφυγα. Αν δεν γινόταν, θα συνέχιζε να υπάρχει αυτό το μαύρο πέπλο της τύφλωσης μπροστά μου», είπε.

Ο πρόεδρος τού δείχνει φωτογραφικό υλικό από τη δικογραφία και τον ρωτά σχετικά με τα σημάδια στις πλάτες των γυναικών. «Με έβαλε η γυναίκα αυτή να ζωγραφίσω την πλάτη της και μου υποδείκνυε τα σημεία. Υπακοή έκανα», ισχυρίστηκε. «Πού κάνατε υπακοή, κύριε;», ρωτά έντονα και φανερά προβληματισμένος ο πρόεδρος. «Ήμουν θολωμένος», απαντά με τον πρόεδρο να τον ρωτάει: «Γιατί;». «Εγώ μόνο την πλάτη αυτής της γυναίκας ζωγράφισα. Δεν ξέρω γιατί, πήγα και το έκανα. Δεν ζωγράφισα σε άλλη πλάτη», υποστήριξε.

Σε ερώτηση αν πράγματι παρίστανε ότι καταλαμβάνουν το σώμα του γέροντες ή άλλα πρόσωπα και ότι μιλούσαν μέσω αυτού, ο κατηγορούμενος είπε ότι όντως το έκανε και υποστήριξε ότι δεν επρόκειτο για δική του ιδέα.

«Αυτό ήταν μια επινόηση της γυναίκας αυτής για να μπορεί να κάνει κουμάντο μέσω "γεροντάδων". Δυστυχώς ναι, συμμετείχα. Συμμετείχα σε αυτό μέσω "επικοινωνίας"», είπε ο κατηγορούμενος.

«Έχετε παραβεί εκκλησιαστικούς κανόνες. Επισύρουν ποινή καθαίρεσης. Δηλαδή, αν τυχόν βγείτε αθώος από εδώ, αν τα παραδεχτείτε αυτά σε εκκλησιαστικό δικαστήριο θα σας καθαιρέσουν», διευκρινίζει ο πρόεδρος του δικαστηρίου στον κατηγορούμενο ιερέα.

«Εγώ την αλήθεια θα πω. Τέλος», απαντά ο ιερέας.

«Θα είστε ιερέας μετά από αυτό;»

«Θα το κρίνει η εκκλησία»

«Δηλαδή υπάρχει περίπτωση να συνεχίσετε να είστε ιερέας;»

«Θα κάνω υπακοή, όποια απόφαση κι αν είναι. Ας είναι καθαίρεση. Θα το κρίνει η εκκλησία. Υπακοή θα κάνω», συνεχίζει να υποστηρίζει ο ιερέας.

«Αυτά τώρα τα παραδέχεστε, αλλά η Πολιτεία δεν ενδιαφέρεται για αυτά. Την ενδιαφέρουν οι βιασμοί», τονίζει ο πρόεδρος.

Ο διάλογος μεταξύ προέδρου και ιερέα συνεχίζεται με τον πρόεδρο να προσπαθεί να πάρει μια εικόνα για το ποια είναι η συνείδηση του ιερέα και το αν νιώθει ηθικά ένοχος για τις εκκλησιαστικές παραβάσεις που παραδέχεται αλλά και δικαιολογεί τον εαυτό του μεταβιβάζοντας ουσιαστικά τις ηθικές ευθύνες στη γυναίκα με την οποία είχαν στενές επαφές.

«Από την ιερατική σας συνείδηση θα πάτε να κάνετε λειτουργία;», ρωτά τον κατηγορούμενο.

«Ας το κρίνει ο Θεός», απαντά.

Η συζήτηση επιστρέφει στις "επικοινωνίες", όπως αποκαλούνταν.

«Δεν θέλω πλέον να λέω ούτε το όνομα αυτής της γυναίκας. Επινόησε να παριστάνω τον τάδε γέροντα με άλλη φωνή. Με πίεζε τόσο πολύ που αναρωτιέμαι πώς τα κατάφερε. Τα έχω πει στον Θεό και έχω τη συνείδηση μου ήσυχη», είπε.

«Άνθρωποι σας κατηγορούν. Δεν σας απασχολεί ότι γίνατε αιτία να συμβούν αυτά τα πράγματα», τον ρωτάει ο πρόεδρος.

«Τα έχω εξομολογηθεί και έχουν φύγει από πάνω μου».

«Και λέτε ότι έχετε τη συνείδηση σας ήσυχη;», είπε ο πρόεδρος.

«Δεν μπορώ να γυρίσω πίσω τον χρόνο. Τους ζητώ συγγνώμη», λέει ο κατηγορούμενος ιερέας.

Σε ερώτηση του προέδρου προς τον κατηγορούμενο σχετικά με το ποιος έστελνε τα μηνύματα των "γεροντάδων", ο κατηγορούμενος ισχυρίζεται: «Ο αποστολέας ήταν το ίδιο πρόσωπο, αυτή η γυναίκα. Χειριζόταν το κινητό μου. Με έβαλε να γράψω το κινητό στο όνομα του αδερφού της, και του ζητώ συγγνώμη τώρα που είναι παρών εδώ. Η ίδια ήταν ο αποστολέας. Δεν θέλω ούτε καν να αναφέρω το όνομα της [...] Έχω εντολή από τον πνευματικό μου, σας παρακαλώ πολύ». 

«Στα μηνύματα αναφέρονται "ειδικές αποστολές". Πάλι η ίδια η γυναίκα τις έγραψε;», ρώτησε ο πρόεδρος. Υπενθυμίζεται ότι οι ειδικές αποστολές που αναφέρονται εδώ, σύμφωνα με καταγγέλλουσες, ήταν εντολές μέσω μηνυμάτων να κάνουν σεξ με τον κατηγορούμενο και να μην δείχνουν ότι φοβούνται.

«Σας είπα. Άλλωστε, ο λόγος μου δεν έχει ισχύ, γιατί είμαι κατηγορούμενος».

«Ο λόγος σας μια χαρά έχει ισχύ. Έχετε και τα δικαιώματα σας, όπως πρέπει», απαντά ο πρόεδρος.

«Η ίδια η γυναίκα αυτή τα έστελνε τα μηνύματα», επιμένει ο κατηγορούμενος.

«Έχετε παραδεχτεί καταδικαστέα πράγματα. [...] Οι "γεροντάδες" στα μηνύματα είχαν φοβερότατη σόκιν διάθεση.»

«Κύριε Κατηγορούμενε, αυτές οι εξάρσεις εμάς δεν μας επηρεάζουν. Έχετε παραδεχτεί καταδικαστέα πράγματα. Τώρα επικαλείστε τον Θεό. Υπάρχουν μηνύματα που γράφουν να κάνουν συγκεκριμένα πράγματα. Τι νόημα έχει να τα κάνει αυτή η γυναίκα; Οι "γεροντάδες" στα μηνύματα είχαν φοβερότατη σόκιν διάθεση. Υπάρχει ευθεία προσβολή των ιερών και των οσίων», είπε ο πρόεδρος μεταξύ άλλων.

Ήρθε η στιγμή που το δικαστήριο των ρωτά σχετικά με τους βιασμούς για τους οποίους κατηγορείται.

«Εγώ συμμετείχα μόνο στις "επικοινωνίες". Δεν έστειλα μηνύματα. Αν η γυναίκα αυτή τα έστελνε και έγραφε αυτά τα πράγματα, δεν ξέρω. Χειραγωγούσε και είχε αυτή τα κινητά», υποστηρίζει ο κατηγορούμενος.

Ο πρόεδρος δείχνει στον κατηγορούμενο φωτογραφίες των μηνυμάτων που αντάλλαξε το κινητό του με τα κινητά των κοριτσιών. «Μου έστελναν αυτά τα πρόσωπα, από ό,τι είδα. Τα είδα στο τηλέφωνο μου, δεν γνωρίζω τι έγινε», είπε ο κατηγορούμενος.

«Είστε στο δικαστήριο, μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας»

«Είστε στο δικαστήριο, μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας», του λέει ο πρόεδρος.

«Κύριε Πρόεδρε, όταν ένας άνθρωπος είναι θολωμένος... [...] Δεν γνωρίζετε αυτή τη γυναίκα. Αν ήταν εδώ, ίσως να καταλαβαίνατε».

«Θέλατε να παραπλανήσετε τα παιδιά; Δέσατε τα μάτια στο κορίτσι;», ρωτά ο πρόεδρος.

«Ψευδέστατο! Τώρα το μαθαίνω αυτό, από τη δικογραφία!», υποστήριξε.

Ο κατηγορούμενος συνεχίζει να διαψεύδει επίσης: «Σας είπα, δεν είχα καμία σχέση με μηνύματα. Τι άλλο πρέπει να πω; [...] Η ίδια έλεγε ότι είμαι "κωδικάνθρωπος". [...] Δεν είχα μιλήσει περί μαγείας. [...] Ποτέ δεν συμβούλεψα τα κορίτσια να συμπεριφέρονται έτσι στον πατέρα τους».

Ο πρόεδρος τού δείχνει ένα μήνυμα στο οποίο μιλάει με κάποιο κορίτσι για εξομολόγηση.

«Το μήνυμα λέει "θα μπορέσεις για εξομολόγηση;". Εδώ μιλάει ξεκάθαρα για εξομολόγηση. Τι έχετε να πείτε;», ρωτά ο πρόεδρος. «Δεν το θυμάμαι το μήνυμα. Δεν χρειάζεται να το δω, σας πιστεύω που το λέτε», υποστηρίζει. «Σας παρουσιάζει να στέλνετε το μήνυμα. Πώς το διαψεύδετε; Μιλάει για εξομολόγηση ξεκάθαρα», τονίζει ο πρόεδρος.

Ο κατηγορούμενος διέψευσε και τις μαρτυρίες ότι επέβαλλε ποινές. «Ποτέ. Ποτέ δεν το έκανα! Δεν το κατάλαβα αυτό!», δηλώνει και είναι κατηγορηματικός.

«Προβλέψεις του μέλλοντος ποτέ δεν υπήρχαν. Θα σας πω παράδειγμα. Ο πατέρας τους τούς άφησε περιουσία. Η γυναίκα αυτή, με ιδιαίτερη πειθώ με πίεσε να πω, σαν π. Ιωάννης (σαν άλλος), πώς θα μοιραστεί η περιουσία», είπε ο κατηγορούμενος.

Σε ερώτηση του προέδρου για το αν πράγματι είχε στην κατοχή του λείψανα αγίων απαντά: «Φιλοξένησα σπίτι μου μια μοναχή, η οποία είχε αυτή τα λείψανα», αναφέρει.

«Απαγορεύεται να έχεις λείψανα. Το είπατε στη Μητρόπολη;», είπε ο πρόεδρος.

«Το είπα στον Δεσπότη. Ξέρετε πόσοι ιερείς έχουν λείψανα στα σπίτια τους;», λέει ο κατηγορούμενος ιερέας.

«Πού είναι αυτοί; Για να πάμε να προσκυνήσουμε δηλαδή, όχι τίποτε άλλο».

«Ε, όχι και στα σπίτια τους», απαντά ο κατηγορούμενος.

Ο πρόεδρος ρωτά τον κατηγορούμενο τι κίνητρο θα μπορούσαν να είχαν οι καταγγέλλουσες και ο πατέρας τους ώστε να "στήσουν" μια τέτοιου είδους σκευωρία, όπως υποστηρίζει ο κατηγορούμενος. «Όπως σας είπε και ο αδερφός μου, υπήρχε μια διχόνοια μεταξύ οικογενειών, με την οικογένεια του πατέρα των κοριτσιών. Θεωρώ ότι πρέπει να κληθεί και η... , πίσω από όλα αυτά κρύβεται και η γιαγιά των κοριτσιών. Έβαλε μια συγγενή να κατηγορήσει τον θείο μου ότι την "πείραξε". Έγινε σούσουρο και δικάστηκαν οικογένειες. Η οικογένεια του πατέρα των κοριτσιών κατηγορούσε εμάς. Η συγγενής μετά από χρόνια είπε σ' εμένα και στον δεσπότη ότι την έβαλαν να κατηγορήσει. Δεν ξέρω γιατί. Δεν κατηγορώ τα κορίτσια, πιστεύω ότι τα έβαλε η γιαγιά τους», θεωρεί ο κατηγορούμενος.

Σχετικά με τους βιασμούς, ο κατηγορούμενος υποστηρίζει: «Η μία είπε ότι την βίασα την 5η Μαΐου του 2013. Εκείνη την ημέρα δεν ήμασταν μαζί. Η άλλη λέει ότι δεν θυμάται ημερομηνία. Είναι περίεργο γιατί αυτά μένουν ανεξίτηλα, πώς γίνεται να μην θυμάται την ημερομηνία; Η επόμενη λέει ότι έγινε το 2018. Εκείνη την εποχή έμενε μαζί με τη θεία της». 

«Γιατί να γράψει αυτά τα μηνύματα η μητέρα τους και να τους δώσει αυτές τις εντολές μέσω "γεροντάδων"; Ήθελε να σας ικανοποιήσει με σεξ;», τον ρωτά ο πρόεδρος. «Πριν έρθει στο σπίτι μου ξέρετε πόσα σπίτια διέλυσε;», απαντά ο κατηγορούμενος.

«Οι κοπέλες πήγαν στον μητροπολίτη Κοσμά, δεν του είπαν τίποτα για βιασμούς. Είχαν απλά την απαίτηση να με καθαιρέσουν, αναιτιολόγητα. Μου τα είπε ο ίδιος ο μητροπολίτης», υποστήριξε. «Ο άνθρωπος έχει πεθάνει. Θέλουμε κάτι χειροπιαστό», του απαντά ο πρόεδρος. «Θα παρακαλέσω να γίνει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου για να διαπιστωθεί», είπε ο κατηγορούμενος.

Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος, μεταφέρει αυτά που, όπως υποστήριξε, του είχε πει τηλεφωνικά ο μητροπολίτης. «Ο μητροπολίτης μού είπε "μακριά από αυτή τη γυναίκα, σε τύλιξε για τα καλά". Ήταν ο μητροπολίτης μου, διάβασε τις δικογραφίες», υποστηρίζει. «Είδε ο δεσπότης αυτό το υλικό;», τον ρωτά ο πρόεδρος.

«Έχω ήσυχη τη συνείδηση μου στο Θεό. Δεν τις πείραξα και το γνωρίζουν. Θα τις ευχαριστήσω γιατί ξύπνησα από λήθαργο που με έριξε η γυναίκα που διέλυσε το σπίτι μου. Νιώθω ελεύθερος από αυτόν τον βούρκο. Η ψυχή μου είναι ελεύθερη, ζει αυτό που πρέπει να ζει. Το σώμα μου ας το κάνουν ό,τι θέλουν. Φυλακή, διαπόμπευση... [...] Εύχομαι να ανακαλέσουν γιατί το να κατηγορείς έναν ιερέα δεν είναι καλό για τις ίδιες. Πολιτειακά, ζητώ συγγνώμη από εσάς και από αυτές τις ίδιες», είπε ο ιερέας.

«Η συνείδηση σας σαν ιερέας σας επιτρέπει να συνεχίσετε να έχετε αυτή την ιδιότητα; Ακόμα κι αν η εκκλησία σας πει να συνεχίσετε να είστε ιερέας, θα το κάνετε;», ρωτά ο πρόεδρος.

«Αν θέλω να κερδίσω τον παράδεισο, δεν θα συνεχίσω. Για τη ζωή, θα συνέχιζα. Εκεί πάνω θα απολογηθούμε. Αν θέλω να συνεχίσω τη ζωή μου, δεν θα συνεχίσω ως ιερέας», απαντά.

Ο πρόεδρος τον ρωτά για άλλη μια φορά γιατί ακολούθησε τις "εντολές" αυτής της γυναίκας, όπως υποστηρίζει ο κατηγορούμενος. «Το πώς ήμασταν με σκυμμένο κεφάλι δεν το γνωρίζετε. Δεν το ζήσατε, δεν το ξέρετε», λέει ο ιερέας. «Τι έχουν να κερδίσουν; Υπάρχουν και πρόσωπα μέσα σε αυτό που δεν έχουν καμία σχέση με τη διχόνοια που αναφέρετε», ρωτάει ξανά ο πρόεδρος. «Ζήσαμε καταστάσεις τραγικές», απάντησε ο κατηγορούμενος ιερέας.

«Μπορούμε να πούμε ότι σας έβαλε ο διάβολος να βιάσετε, όπως και όλα τα άλλα που παραδέχεστε;»

 Ο παρακάτω διάλογος μεταξύ προέδρου και κατηγορουμένου έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

«Μπορούμε να πούμε ότι ο διάβολος σας έβαλε να κάνετε όλα αυτά στα ανήλικα; Διάβολος είναι, γιατί να μην σας έβαλε να κάνετε και αυτό μαζί με τα άλλα;», ρωτάει ο πρόεδρος τον κατηγορούμενο. 

«Όχι, δεν μπορούμε», απαντά κατηγορηματικά ο ιερέας. 

«Παραδέχεστε το 70% όσων σας κατηγορούν και δεν παραδέχεστε το 30% που αφορά την Πολιτεία. Αυτό γίνεται όλως τυχαίως; Μήπως το κάνετε γιατί ξέρετε ότι επισύρει ποινές;», ρωτά ο πρόεδρος που όπως φαίνεται στο σημείο αυτό δεν είχε άλλη επιλογή από το να "στριμώξει" τον κατηγορούμενο.

«Αν γινόντουσαν, θα το παραδεχόμουνα», τονίζει.

«Τυχαία, μόνο αυτό δεν έκανε ο διάβολος;», ρωτάει ο πρόεδρος εκφράζοντας τον προβληματισμό του.

«Γιατί το πάτε έτσι;»

«Αυτός είναι ο πυρήνας της απολογίας σας. Γιατί εντελώς τυχαία το αξιόποινο κομμάτι για την Πολιτεία, δεν έγινε. Πώς εκεί αντισταθήκατε;».

«Το αρνούμαι γιατί δεν έγινε!»

«Το αρνείστε γιατί επισύρει ποινές, θα μπορούσε να πει κανείς». 

«Μα δεν έγινε! ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ!», επιμένει ο κατηγορούμενος.

Σε ερώτηση που του έγινε από την Έδρα αρνήθηκε ότι ωθούσε τις καταγγέλλουσες να επαιτούν. «Δεν ισχύει για την επαιτεία. Τα έβαζε η μητέρα τους να το κάνουν, εγώ δεν είχα σχέση. Δεν είχα καμία σχέση με επαιτεία», υπογραμμίζει.

Σχετικά με τις συχνές μεταθέσεις του ισχυρίστηκε: «Ο πατέρας των κοριτσιών αυτών δυσκόλευε το έργο μου. Ζητούσα από τον μητροπολίτη Κοσμά να με μεταθέτει. Μου έλεγε "δεν γίνεται αυτή η δουλειά συνέχεια"».

Η απολογία του κατηγορουμένου φτάνει στο τέλος της και τον λόγο έχει η εισαγγελέας.

«Σήμερα δικάζεται ο ιερέας, αλλά στη συνείδηση του κόσμου δικάζεται η Εκκλησία. Κατά τη γνώμη μου, δικάζεται και η μητρότητα, γιατί ακούσαμε πράγματα και για τις δύο μητέρες. Μια μάρτυρας είπε συγκεκριμένα πράγματα. [...] Λέω ότι ο μητροπολίτης Κοσμάς μπορεί να την θεώρησε αφελή και να μην την έλαβε σοβαρά υπόψη του, αλλά εδώ υπάρχουν ημερολόγια με λεπτομέρειες. [...] Αν αυτή την υπόθεση την αναλάμβανε η Εκκλησία, θα υπήρχε ξύρισμα και δεν θα υπήρχε αντικείμενο δίκης. [...] Σχετικά με τις καταγγέλλουσες, όλες κατέθεσαν συγκεκριμένα πράγματα, σχεδόν τα ίδια και έδωσαν απάντηση αμέσως. [...] Είναι ακριβείς και θεωρώ ότι τα έζησαν, δεν τα έμαθαν απ' έξω. [...] Χαρακτηριστικό είναι πως όλες είπαν πως έφυγαν από το σημείο μετά τον βιασμό. Τα θύματα πραγματικού βιασμού βιώνουν μετατραυματικό στρες. Μέχρι να πεθάνει το θύμα, το παρουσιάζει αυτό. Ήταν σαν να το ξαναζούσαν. Ανέφεραν και έννοιες που δεν ξέρω αν υπάρχουν στην Ορθοδοξία. Μίλησαν για απειλές. Μας είπαν επίσης για χαρακές στην πλάτη και τρίψιμο γεννητικών οργάνων. [...] Το πιο βασικό είναι ότι τα μηνύματα ζητούν φωτογραφίες με σέξι εσώρουχα. Πως αν δεν τις έστελναν, κάποιος θα πάθει κάτι κακό. [...] Αν τα δείτε μεμονωμένα, θα πείτε "τι είναι αυτά;". Έχουμε όμως τα μηνύματα. [...] Το δεύτερο έγκλημα είναι το υλικό. [...] Είχε δημιουργηθεί ένα "μπαλόνι" που ζούσαν μέσα τα θύματα. Τις επόπτευε μέσω της εμπιστοσύνης που τους είχαν. Υπήρχε πλήρης καθοδήγηση. Υπήρξε σεξουαλική εκμετάλλευση μέσα σε αυτό το αρρωστημένο κλίμα. Και αυτό σε ανήλικες. [...] Κάποιες μας είπαν ότι έφτασαν μέχρι τα 24 έτη τους και κατάλαβαν ότι όλο αυτό είναι "φούσκα". Ακόμα αυτά τα κορίτσια θα ζούσαν μέσα σε αυτό το "μπαλόνι". [...] Εφόσον φορούσε το ράσο, είχε δύναμη να το δημιουργήσει αυτό. Μπορούσε να εκμεταλλευτεί έναν ανήλικο που δεν γνωρίζει. Έγιναν οι πράξεις αυτές με σκοπό την ηδονή του και με κατάχρηση ανηλικότητας. [...] Οι απειλές κατά την πράξη του βιασμού, ακόμα και με τη νέα ρύθμιση, είναι σοβαρού κινδύνου. Οι ανήλικες πίστευαν ότι θα πραγματοποιηθούν. Είναι πιο επιβαρυντικό αυτό με  τους "γεροντάδες", ξεπερνάει κάθε λογική. [...] Είχαν πάει στον χώρο μόνες τους, ενώ ασκήθηκε βία και παραπομπή. Φέρνεις τον άλλον σε δυσάρεστη κατάσταση, τον αναγκάζεις να την βιώσει προκειμένου να βγει από αυτή. Υπέστησαν ψυχική βία. [...] Θεωρώ ότι η πρώτη, η δεύτερη και η τρίτη διαπράχθηκαν. Να κριθεί ένοχος. Θα ζητήσω διαβίβαση και για τις μητέρες, αν υπήρχε ηθική αυτουργία», τόνισε η εισαγγελέας.

Παρακάτω θα παραθέσουμε μια μικρή εικόνα από τις αγορεύσεις των δικηγόρων. Ξεκινάει πρώτη η δικηγόρος υποστήριξης της κατηγορίας.

«Οι καταθέσεις των μαρτύρων υποστήριξης του κατηγορουμένου ήταν γεμάτες αμηχανία και αντιφάσεις. Από αυτό μπορεί κάποιος να συμπεράνει πολλά. [...] Υπάρχουν 86 σελίδες με τον γραφικό χαρακτήρα του κατηγορούμενου γραμμένες με πολυτονικό. Σε αυτές υπάρχουν απειλές και εκφοβισμοί ότι θα υπάρξουν έμβρυα με δύο γεννητικά όργανα, γυναικεία και αντρικά μαζί. Χειραγώγηση και πλήρης επιρροή. [...] Έβαζε κανόνες σιωπής. [...] Ξεπερνάει κάθε φαντασία ο ισχυρισμός του ότι η γυναίκα αυτή τα έκανε όλα αυτά. [...] Χρησιμοποίησε τις διδαχές και τον Θεό προς το σεξουαλικό του συμφέρον. Ξεφτίλισε την ιεροσύνη. [...] Εμφανίστηκε αμετανόητος και αλαζόνας εμπρός του δικαστηρίου, χωρίς ηθική ενσυναίσθηση και ενοχή. [...] Αν αφεθεί ελεύθερος, θα κάνει τα ίδια. Η απόφαση σας θα είναι ιστορική. Ως συνήγορος, νιώθω περήφανη που γνώρισα τις καταγγέλλουσες. Για το θάρρος τους», αναφέρει μεταξύ πολλών άλλων.

«Δεν είναι περίπτωση Me Too, αλλά κάτι πραγματικά σοβαρό. [...] Δεν μπορούμε να κρίνουμε όπως τα μεσημεριανάδικα της Κουτσελίνη»

Ο ένας εκ των δικηγόρων υπεράσπισης του κατηγορουμένου υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αυτά μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με ικανοποίηση σεξουαλικής ορμής. Αυτές οι πράξεις μπορεί να είναι αιρετικές, αρρωστημένες κ.λπ., αλλά δεν σημαίνει ότι είναι για την ηδονή και ότι πρόκειται για πορνογραφία. Αν εγώ βγάλω φωτογραφία τις μασχάλες του ανήλικου παιδιού μου είναι πορνογραφία; [...] Δεν υπάρχει βιασμός χωρίς βία. Αλλιώς καταδικάζουμε με κριτήρια σαν αυτά στα μεσημεριανάδικα της Ζήνας Κουτσελίνη. Είναι άλλο να υπάρχει σεξ χωρίς συναίνεση και χωρίς βία και άλλο χωρίς συναίνεση και με σωματική βία. Είπαν πως δεν υπήρξε σωματική βία. [...] Επίσης, αυτό δεν είναι υπόθεση Me Too, αλλά κάτι πραγματικά σοβαρό. Μόνο ένα δικαστήριο μπορεί να το κρίνει. Όχι να εμφανιζόμαστε σε ένα δικαστήριο και να λέμε "και σ' εμάς έγινε". Έπρεπε να πάνε στον εισαγγελέα. [...] Αν εξετάσουμε τα στοιχεία, δεν υπάρχει τίποτα. Είναι ο λόγος του ενός, εναντίον του άλλου».

Μετά την αγόρευση του πρώτου και του δεύτερου συνηγόρου υπεράσπισης, ήρθε η σειρά του τρίτου, ο οποίος ορίστηκε εκτάκτως πριν λίγες ημέρες. Ο τρίτος συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορουμένου υπογραμμίζει: «Υπήρξε μέγιστη πίεση από την πλευρά σας προς τον κατηγορούμενο και την δικαιολογώ. [...] Γιατί η καταγγέλλουσα τα λέει όλα αυτά τον Ιούλιο του 2022; Γιατί όχι μόνη της αλλά με την δικηγόρο; [...] Δεν υπάρχει βιασμός. Δεν υπήρξε βία. [...] Δεν είμαστε Λιγνάδηδες ούτε Φιλιππίδηδες. Δεν μεγαλώσαμε στο Κολωνάκι. Υπάρχουν παραβάσεις, αλλά όχι αυτές».

Η απόφαση

Το δικαστήριο κηρύσσει ομόφωνα ένοχο τον κατηγορούμενο για παραγωγή και κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας (έξι βίντεο), βιασμό κατά συρροήν και κατ' εξακολούθηση. Απορρίφθηκε το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου που υπέβαλλε η υπεράσπιση. Καταδικάζεται σε 27 έτη φυλακίσεως, τα οποία θα εκτίσει τα 20 λόγω ενός άρθρου που απαγορεύει η ποινή να υπερβεί τα 20 έτη, ενώ αφαιρείται το ένα έτος κατά το οποίο βρίσκεται προφυλακιστέος. Δεν δίνεται αναστολή στην ποινή μέχρι την ενδεχόμενη ασκηθείσα έφεση, ενώ διαβιβάζεται δικογραφία στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αγρινίου για τυχόν ποινικές ευθύνες δύο μητέρων. Τα θύματα του ιερέα ξέσπασαν σε κλάματα ανακούφισης με το άκουσμα της απόφασης.

Διαβάστε τις δηλώσεις της δικηγόρου υποστήριξης κατηγορίας εδώ:  http://www.thestreetjournal.gr/2022/07/20.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου