Στις 2-8-22 και μόλις 5 ημέρες μετά το τελευταίο θανατηφόρο στην Απόλπαινα 20μελής εκπροσώπηση της Επιτροπής (διαφορετικών οικογενειών), επισκεφτήκαμε τον Βουλευτή Λευκάδας, προκειμένου να του καταθέσουμε εκ νέου το αίτημά μας όπου και χιουμοριστικά (λόγω του μεγάλου αριθμού κατοίκων), μας αποκάλεσε «κομβόι».
Ο κ. Καββαδάς μας ενημέρωσε πως ενδιαφέρθηκε ο ίδιος για το δρόμο μετά το δυστύχημα και μάλιστα όπως μας δήλωσε τον περπάτησε ολόκληρο στις 12.30μμ, για να διαπιστώσει την επικινδυνότητά του και αμέσως την επόμενη ημέρα κατέθεσε επερώτηση σε τρεις Υπουργούς και σε όλους τους αρμόδιους τοπικούς φορείς (Αντιπεριφερειάρχη , Δήμαρχο Τμήμα Μεταφορών Π.Ε. Λευκάδας) όπου και αναμένει απάντηση.
Του καταθέσαμε νέο αίτημα και του επισημάναμε για άλλη μια φορά την επικινδυνότητα του δρόμου σε συνδυασμό με την εγκατάσταση του Πλυντηρίου – Λιπαντηρίου που δρομολογείται με τις ευλογίες των τοπικών αρχών και που ως τώρα δεν έχουν προβεί σε καμία ενέργεια τόσο ώστε να υλοποιηθεί η απόφαση του Δ.Σ., που δήλωσε αντίθετο κρίνοντάς το επικίνδυνο και υποβάθμιση, όσο και να ελέγξουν την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σημείου και τον κυκλοφοριακό φόρτο του δρόμου και ούτε επίσης καμία ενέργεια για τον καθορισμό χρήσης γης.
Στο Αίτημα που καταθέσαμε στον κ. Καββαδά ζητάμε αυτά που άπτονται πλήρως του θεσμικού του ρόλου, και μπορεί να πράξει εάν πραγματικά το επιθυμεί, και που μέσω της συνέντευξής του σε τοπικό κανάλι δεσμεύθηκε. Του ζητήσαμε λοιπόν εγγράφως και ενυπόγραφα τα παρακάτω:
«1)Να επαναφερθεί και να τεθεί πάλι σε ισχύ ο νόμος για τους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων που είναι προϊφιστάμενοι του 1923 όπως η Απόλπαινα Λευκάδας και απαγορεύει τέτοιου είδους οχλούσες εγκαταστάσεις, όπως είναι τα πλυντήρια – λιπαντήρια σε απόσταση τουλάχιστον 500 μέτρων από τον Οικισμό.
2) Να τροποποιηθεί ο νέος νόμος ώστε να λαμβάνει υπόψη του όλες τις παραμέτρους – εξαιρέσεις όπως π.χ. στην δική μας (υπερβολικά επιβαρημένο σημείο, παράδρομοι, συναφείς υπηρεσίες κλπ) και να γίνεται προηγούμενα έλεγχος πριν την γνωστοποίηση και τελική αδειοδότησή του, προκειμένου να αποφεύγονται αντίστοιχα προβλήματα.
3)Να απαιτείται Κυκλοφοριακή Σύνδεση ΚΑΙ για τα πλυντήρια – λιπαντήρια και όχι απλή είσοδος – έξοδος, καθόσον ο νόμος δεν διαχωρίζει μικρά οχήματα με βαρέα.
4)Να ενημερώσετε εφ’όλης της ύλης το Αρμόδιο Υπουργείο για το θέμα μας (επισυνάπτοντας την παρούσα επιστολή και όλα όσα σας έχουμε στείλει), και να ζητήσετε να δοθεί εντολή (με απόφασή του) ελέγχου επικινδυνότητας του σημείου λαμβάνοντας υπόψη την ήδη διαμορφωθείσα κατάσταση (ήδη 2 πρατήρια σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους πάνω στο πιο επικίνδυνο σημείο της οδού), και να μας κοινοποιηθεί το πόρισμα των μετρήσεων αυτών ώστε να μην επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο σε περίπτωση που ανοίξουν ορέξεις και σε άλλες αντίστοιχες επιχειρήσεις. Η περιοχή έχει πολλά ακίνητα ανεκμετάλλευτα ακόμη που δεν πρέπει να επιβαρύνουν την οδό αντίστοιχες εγκαταστάσεις εξ’ αιτίας της αύξησης της κινητικότητας ούτε και να υποβαθμιστεί άλλο η περιοχή και η Ποιότητα ζωής μας».
Μέχρι και σήμερα 7-9-22 καμία απάντηση δεν έχουμε λάβει από το γραφείο του Βουλευτή παρόλο που έχουν περάσει 70 ημέρες από την επερώτησή του στη Βουλή και 65 από την επίσκεψή μας στο γραφείο του.
Η συγκεκριμένη περιοχή είπαμε δεκάδες φορές και συμφωνούν ΟΛΟΙ εξ’αρχής δεν σηκώνει άλλη επιβάρυνση. Ο δρόμος μέχρι το Νεκροταφείο είναι ήδη παραδομένος και δεν χωράει άλλη διαπλάτυνση (τουλάχιστον στο σημείο που πρόκειται να κατασκευαστεί το πλυντήριο – λιπαντήριο).
Τα τροχαία ατυχήματα φέτος στην Απόλπαινα ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο (12 ατυχήματα τα 2 θανατηφόρα μόλις σε διάστημα 2 μηνών) και από πλευράς Περιφέρειας όχι μόνο καμία ενέργεια δεν έχει γίνει, αλλά και οι απαντήσεις σε διάφορα έγγραφα που έχουν κατατεθεί είναι:
α)Για το δρόμο:
1)«..Θα εξετάσει το αίτημα σε συνδυασμό με τις τρέχουσες ή νέες εργολαβίες προκειμένου να διερευνηθούν σε επίπεδο μελέτης τα μέτρα που δύνανται να ληφθούν προς βελτίωση τόσο των κυκλοφοριακών συνθηκών όσο και της αποτροπής των παραβατικών συμπεριφορών…»,
2)Για το λιπαντήριο: «..Έως και σήμερα καμία εργασία απότμησης- υποβιβασμού πεζοδρομίου δεν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα..»
Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ξανά πως ο ποδηλατόδρομος έχει ήδη υποστεί υποβιβασμό εξ αρχής περίπου 4 μέτρων για είσοδο – έξοδο ιδιοκτησίας και σύμφωνα με την απόφαση της Δ/νσης της Π.Ε. Λευκάδας εγκρίθηκαν άλλα 8 μέτρα που είναι ακριβώς σε συνέχεια των 4μ. και που ακριβώς απέναντι πάλι περίπου άλλα 30-40 μέτρα πάνω στη στροφή έχουν γίνει είσοδος - έξοδος και νησίδα για τις ανάγκες του ήδη υπάρχοντος πρατηρίου.
Επίσης στα ερωτήματα νομιμότητας που κατέθεσε ο Πρόεδρος της Κοινότητας Απόλπαινας κ. Στέφανος Χαλκιάς (ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της Τοπικής Κοινότητας), τόσο ΠΡΟΣ την Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ, όσο και ΠΡΟΣ το ΔΗΜΟ Λευκάδας οι απαντήσεις που έλαβε ήταν ότι ούτε η Π.Ε. Λευκάδας αλλά ούτε και ο Δήμος Λευκάδας έχουν καμία αρμοδιότητα για τέτοιου είδους δραστηριότητα, χωρίς καμία παραπέρα διευκρίνιση ή οφειλομένη απάντηση για το ΠΟΙΟΣ έχει τελικά την αρμοδιότητα!
ΤΟ ΣΥΠΟΘΑ μέχρι σήμερα δεν έχει Συνεδριάσει (πάνω από ένα χρόνο) και επίσης η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ καμία απάντηση (επίσης πάνω από ένα χρόνο).
Στα εξώδικα που έχουν σταλεί εδώ και περίπου 4 μήνες σε Δήμο και ΣΥΠΟΘΑ δεν έχει μπει κανείς στον κόπο να μας απαντήσει.
Κύριε Βουλευτά, κύριε Αντ/ρχη, κύριε Δήμαρχε για ποιο λόγο όχι μόνο δεν μας απαντάτε αλλά δεν έχετε προβεί και σε καμία ενέργεια (δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση), προκειμένου να αποφευχθεί η υποβάθμιση της Απόλπαινας, που τείνει να γίνει Βιομηχανική Ζώνη μόλις 150 περίπου μέτρα από την Κεντρική πλατεία του χωριού;
Πως αφήνετε να υποβαθμίζονται οι δύο παράπλευροι Δημοτικοί Δρόμοι όπου δεκάδες σπίτια και ενοικιαζόμενα εξυπηρετούνται από αυτούς;
Ο Δήμος Λευκάδας είναι όμορος και θα έπρεπε ο ίδιος να είχε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες που εμείς κάνουμε ως ώρας με δικές μας δαπάνες καθώς επίσης και να προστατεύσει τον ελαιόκαμπο, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής μας όπως έχει υποχρέωση.
Ο Δρόμος αυτός έχει απαλλοτριωθεί και «παραδοθεί» και τείνει να καταλήξει χειρότερος απ’ ότι πριν, αλλά παρόλα αυτά καμία ενέργεια από κανέναν σας, παρά μονάχα έγγραφα που χάνονται στη διαδρομή των αρμοδιοτήτων παρέα με τις ανθρώπινες ζωές.
Αναμένουμε απαντήσεις από όλους!
Συνημμένα - Ένα μικρό μέρος των ατυχημάτων όπως καταγράφηκε στον τοπικό Τύπο (Μάιος - Αύγουστος 2022)
|| http://www.kolivas.de/archives/456095 ||
|| http://www.kolivas.de/archives/456848 ||
|| https://lefkadapress.gr/kirioteres/ektos-kindynoy-o-traymatias-apo-to-trochaio-stin-apolpaina/ ||
|| https://www.lefkadatoday.gr/trochaio-me-elafry-traymatismo-stin-diastayrosi-toy-nekrotafeioy/ ||
|| https://www.lefkadatoday.gr/neo-atychima-ston-kentriko-dromo-tis-apolpainas/ ||
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου